.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
سخنرانی علی کردان در نماز جمعه ساری

وزير كشور گفت: اعتماد صهيونيست‌ها به بيانات سيدحسن نصرالله به مراتب بيشتر از حاكمان خود آنهاست و اين موضوع براي آنها غير قابل انكار است كه سيدحسن نصرالله به حرفي كه مي‌زند عمل مي‌كند.

به گزارش ايسنا منطقه مازندران ، علي كردان در سخنان قبل از خطبه‌هاي نماز جمعه ساري هم‌چنين اظهار كرد: قدس از منظر امام يك مساله عقيدتي است و در مكتب اسلام ريشه دارد.

وي با بيان اين كه اگر در كنار اين ركن جريان‌هاي سياسي را تعقيب كنيد، آنها بعد از اهميت قدس مطرح مي‌شوند، گفت: امام (ره) براي بقاي قبله‌گاه اول مسلمين اداي تكليف شرعي و حمايت از قدس را به عنوان پايگاه عقيدتي جزء وظايف شرعي مسلمين تعيين كرده است.

كردان به دو دليل عمده حضرت امام براي مبارزه با استكبار اشاره كرد و افزود: دليل ايدئولوژيك و غصبي كه انجام شده بود براي همه جهانيان مبرهن واضح است.

وزير كشور مساله استراتژيك را دليل دوم امام (ره) دانست و گفت: فلسطين نقطه‌اي است كه خط ارتباط بين خاورميانه و آفريقاست و از طريق كانال سوئز به اروپا وصل مي‌شود.

كردان با بيان اين كه استكبار با استفاده از مباحث استراتژيك و ژئوپولتيك كانوني را به نام اسرائيل برمي‌گزيند و ژاندارمي را براي باجگيري بر سر اين چهار راه قرار مي‌دهد، ادامه داد: بعد از آن كه انقلاب اسلامي با محوريت امام به پيروزي مي‌رسد ايران كه حمايت‌كننده و پايگاه دوم غرب و ممد فعاليت اسرائيل در زمان طاغوت بود، مسئله‌اش عوض مي‌شود و روحانيت ، دانشگاهيان و فرهيختگان به اين نتيجه مي‌رسند كه بايد با اين غده سرطاني مبارزه شود.

كردان خاطرنشان كرد: به محض پيروزي انقلاب اسلامي ايران، سفارت اسرائيل تعطيل و به جاي آن سفارت فلسطين مستقر شد، اما از آنجا كه اسرائيل فكر مي‌كرد به اندازه كافي در ايران نيرو دارد اين موضوع را جدي نگرفت و تصور ‌كرد در فاصله كوتاهي مي‌تواند اين مسئله را حل كند.

وي افزود: اسرائيل بعد از تسخير لانه جاسوسي آمريكا از سوي جوانان ايراني چون ديد جمهوري اسلامي از موضع عقيدتي و استراتژيك خود كوتاه نمي‌آيد محور ائتلاف را با بهره‌گيري از حاكمان ساده لوح منطقه فراهم ساخت.

كردان افزود: با وجود گروه‌سازي و ترورهايي كه در كشور توسط عوامل آمريكايي و اسرائيلي رخ داد ، نتيجه آن استحكام بيشتر انقلاب اسلامي و شناخت ملتهاي مسلمان از ايران بود.

به گزارش ايسنا، وزير كشور هم‌چنين با اشاره به طرح بحث خاورميانه بزرگ از سوي آمريكايي‌ها گفت: دشمنان بارها گفته‌اند در خاورميانه دمكراسي وجود ندارد و خواسته‌اند جمعيت اعراب را نيز به حداقل برسانند و اهميت مبارزه با اسرائيل را كاهش دهند.

وي تصريح كرد: با وجود اين كه اسرائيل بوق و كرناي دمكراسي را در جهان به صدا درآورده ولي هنوز دولت انتخابي مردم را به رسمت نشناخته و از سوي ديگر حزب‌الله لبنان را كه محور امنيت لبنان به شمار مي‌آيد سازماني تروريستي اعلام مي‌كند.

وزير كشور با اشاره به اين كه اعتماد صهيونيست‌ها به بيانات سيدحسن نصرالله به مراتب بيشتر از حاكمان خود آنهاست، گفت: اين موضوع براي آنها غير قابل انكار است كه سيد حسن نصرالله به حرفي كه مي‌زند عمل مي‌كند.

وي درباره مواضع ايران در رابطه با مساله فلسطين نيز اظهار كرد: ملت ايران از ابتدا طبق مواضع حضرت امام رژيم اسرائيل را غاصب دانسته و امروز نيز بر اين مساله تاكيد دارد.

وي افزود: چهره جمهوري اسلامي ايران در دل ملت‌هاي جهان چهره‌اي ارزنده و شايسته است و غربي‌ها از اين مساله ناراحتند كه جمهوري اسلامي روح اميد را به ملت فلسطين براي بازگرداني وطن خود دميده است.

كردان در پايان با بيان اين كه نگراني و مشكل اصلي آمريكا محبوبيت ايران در كشورهاي دنياست افزود: آمريكا ديگر به دنبال از بين بردن ايران نيست، بلكه سعي در محدودساختن ايران دارد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.078 seconds.